Şcoala devine factorul principal în activitatea de proiectare, proiectele dezvoltate de şcoală având rol determinant în relaţiile acesteia cu alţi factori interesaţi în educaţie.
În perioada actuală accentul a căzut pe asigurarea calităţii procesului instructiv-educativ, accesul liber şi deplin al tuturor copiilor şi tinerilor la actul educaţional, adecvarea ofertei educaţionale la interesele şi nevoile beneficiarilor direcţi şi indirecţi.
În contextul creşterii calităţii educaţiei, a calităţii vieţii şcolare, punctele cheie în aceste procese de evoluţie sunt constituite din stabilirea clară a strategiilor de dezvoltare, identificarea priorităţilor specifice, analiza critică a rezultatelor obţinute la nivelul activităţii elevilor şi cadrelor didactice.
Activitatea specifică la nivelul unităţii noastre şcolare s-a desfăşurat în conformitate cu normele legislative în vigoare, cu principiile şi obiectivele majore din Programul de Guvernare, cărora li s-au adăugat dispoziţiile şi notificările M.E.C.T.S
Unitatea noastră şcolară s-a străduit să stabilească relaţii cu autorităţile locale/ judeţene, sindicatul şi alţi parteneri educaţionali. Pentru aceasta s-a urmărit:
- realizarea politicii educaţionale în învăţământul preuniversitar;
- asigurarea aplicării strategiei instituţionale;
- compatibilizarea demersurilor proiective cu cele acţionale şi evaluative;
- monitorizarea calităţii procesului educaţional şi managerial;
- implementarea curriculum-ului naţional şi a dezvoltărilor locale de curriculum în toate unităţile de învăţământ;
- consiliere, sprijin şi îndrumare;
- asigurarea accesului egal la educaţie, al interculturalităţii, al desegregării.
Au fost stabilite priorităţile strategice, obiectivele generale şi specifice, s-au întocmit planurile manageriale, precum şi planurile de acţiune corespunzătoare realizării acestora.
S-au avut în vedere următoarele priorităţi strategice:
I. Asigurarea accesului egal şi sporit la educaţie al tuturor elevilor
II. Pregătirea pentru descentralizare prin consolidarea capacităţilor instituţionale şi promovarea unui management educaţional performant
III. Asigurarea calităţii învăţământului în unitate
IV. Reconstrucţia sistemului de învăţământ, în Grupul Şcolar Pucioasa
Obiectivele majore:
- acces egal şi sporit la educaţie;
- calitatea sporită a educaţiei şi pregătirea societăţii bazată pe cunoaştere;
- dezvoltarea instituţională a educaţiei permanente.
Raport 2015 – 2016